Fire barn med tomler opp

DNT Skolefri

DNT Skolefri er et friluftslivstilbud til barn og unge i skolens ferier. Du kan velge mellom ukesleirer i fjellet, enklere dagtilbud eller overnattingsturer i nærmiljøet. DNT Skolefri er for barn uten foresatte.

Friluftsskole

Friluftsskolen er et ferietilbud i nærmiljøet for barn og ungdom, med hovedfokus på 10-13 åringer. Målet med Friluftsskolen er å gi deltakerne lystbetont introduksjon til friluftsliv. Friluftsskolen arrangeres på dagtid over 3 - 5 dager. Det kan være én overnatting, men er ikke  et sammenhengende leirtilbud. Friluftsskolen er et samarbeid mellom Den Norske Turistforening (DNT) og Friluftsrådenes landsforbund (FL).

Les mer på friluftsskolen.no

To smilende jenter. Foto.
Friluftsskolen byr på mange morsomme aktiviteter i nærmiljøet.

Ferieleir

DNTs ferieleire over flere dager med overnatting er veldig populære! Her bor du ofte på DNTs hytter, både i fjellet, langs kysten og i innlandet. Deltakerne får varierte friluftslivsopplevelser som padling, topptur, klatring, riding osv. alt avhengig av området leiren legges til. Flotte naturopplevelser og godt samhold står i fokus!

Barn ligger på tepper i fjellheimen. Fin utsikt. Foto.
Fra Barnas fjelleir på Glitterheim i Jotunheimen.
Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem